07 december 2009

Vardag igen.... eller vad man kan kalla det..


 


Över en månad har gått nu... Vart tar tiden vägen?
Tror att allt känns lite bättre, lättare, mer...
tills man möter en måndagmorgon igen....suckar.... känner känslan,
tomheten, saknaden.
Det går inte att förklara, inte heller förstå. Inte att
förbereda sig på något som helst sätt...
Hon var gammal och hade inte varit pigg på många år,
men såå tacksam och glad för det lilla... Men att
förstå saknaden går inte, förrän man drabbas av den..
Att förbereda
sig för det dåliga samvete för allt man INTE gjorde..Och INTE sade..går inte

Väntar tills, när jag kan och orkar glädjas åt det jag faktiskt gjorde och sade

Den dagen kommer det vet jag. När jag helt och fullt kan tänka på våra ljusa dagar
och njuta och vörda dem..




Det som har hänt har gett många tankeställare angående
livets bräcklighet, framtiden, nuet och att bara leva varje dag, fullt ut, inte vänta på imorgon (trots att jag varit bra på det tidigare tyckte jag)...
För imorgon kan innehålla något helt oförutsett, oplanerat...

Glöm inte att säga "Jag älskar dig" ida!!! för imorgon kan det vara en annan dag...
Respektera dem du har omkring dig..!!!

Vi lämnar inget till slumpen eller framtiden längre. Aldrig mer!

♥♥♥♥♥♥

Vi gifter oss den 16/12, min älskade och jag..
Tyvärr får inte kära mor uppleva detta men jag vet att hon ler där
hon ser på oss.
På eftermiddagen tar vi tåget till Arlanda och checkar in på hotell..
Den 17/12 far vi till Thailand i 3 veckor!!

 
Jag har överlevt och stått ut med ännu en måndag... Jag har ännu 1 kvar innan vi åker.. den kommer att bli som den blir. Jag ska överleva den, klara av den, begråta den och leva vidare.. Sen reser vi bort ett tag...
Några måndagar framöver tar jag semester från vardagen..

Tar resten.... och käftsmällen när jag kommer hem igen!



Love er! Puss ♥♥

2 kommentarer:

  1. Grattis till ert beslut att gifta er!
    Hoppas det blir en riktigt fin och minnesvärd dag för er båda och jag är också säker på att din mamma gläds med er :)

    Vi har också lärt oss att inte ta något för givet, sen vi fick tredje barnet. Han föddes med kronisk njursvikt och jag tänkte berätta för dig nu (jo förstås, andra som läser kommentaren här ser ju också ) att vi precis fått veta att den ena njuren lagt av... vet inte hur mycket den andra fungerar, väntar på svar. Så vi har mycket framför oss, han är ju bara tre år ännu. Men man tar en dag i taget och vårt charmtroll gör allt så mycket lättare för oss föräldrar, han är vårt solsken :)

    Kram på dig!
    A-C

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Var djup du är. Hoppas solen och värmen gör dig glad. Är besviken på mig själv för att jag glömde och ta kort på Rådhuset. Men får lägga det på minet istället fru Pettersson. Snöiga hälsingar Seija. Krama din man

    SvaraRadera