13 oktober 2010

Höst på allvar och förkylningstider






Löven regnar som små gula snöflingor utanför fönstret och
näsan är röd och rinnig... Luften är hög och klar, men jag ryser av
bara tanken att bege mig dit ut





Jag stannar inne under filten och njuter varmt te och
lite lingonmuffins istället.. Vad spelar det för roll vad man
stoppar i sig när huvudsaken bara är att man står ut
med förkylningen som härjar i kroppen :)



En varm härlig brasa knastrar gästvänligt i kakelugnen och
ensamheten gör mig absolut ingenting just nu..
Jag behöver läka min kropp och vad passar
väl bättre än att drömma och fantisera om sånt jag önskar
och hoppas på





För tillfället handlar mycket om ljus här hemma
Ljus att tända och fina accenter att tända dem i...
Det finns så mycket härliga doftljus som hägrar
Så otroligt härligt att tända dem en mörk kväll tillsammans med
de nära och kära. Dela god mat och dryck och låta lugnet lägra sig...





Nej, vet ni..
Kryper djupare ner i soffan en stund.. Snart kommer
min kära man hem och rår om mig lite extra. Sonen kommer oxå en sväng
och jag behöver vila liiiite extra ifall mina små busar Gotte och lilla Höna Pöna
följer med. Älskar dem så mycket!!

PUSS!      HEJ!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar