29 oktober 2009

Gotland




Kan man verkligen ha jetlag trots att man bara
rest i 9½ timme?
Kanske beror det på att vi klev upp tidigt, vid
07.00 för att njuta en heldag utan stress och packa i lugn
och ro.. Mysa en frukost tillsammans Fröken P och jag..




...och av det blev det intet!!

Öppnade kylskåpsdörren för att plocka ut frukost..
Och en värme och "mmmmmm-doft" slår
emot mig. Displayen ovanför kylen står bara
och blinkar och kylen brummar till och från i
funktionen. "Neeeeeeej"-kvider jag och känner hur huvudet
slår bakut. Inte nu! Inte idag!!
Den f........n har packat ihop helt enkelt!
Försöker på alla sätt skrämma liv i skiten men icke!
Bara plocka fram telefonkatalogen och leta servicefolk som
akut kan fixa en kyl. Nej men ser ni det går ju inte nej!
Reservdelar?? Nej såååånt har vi inte hemma nej!
Det måste vi beställa förstår ni väl!!

VA? Menar dom att jag ska ringa och säga att på onsdag
den 29:e dec 2010 kommer vi att ha en kyl som packat ihop och
vill att ni bokar grejor åt oss tills dess??
Grrrrrrrrrrr....




Slutar med ett begagnat kylskåp, 2500 riksdaler fattigare,
en förstörd morgon, en förstörd dag,
 en jakt efter släpvagn att hyra, turer fram och åter till staden
för hämtning och lämning av släp, plocka
ur och i alla matvaror i kylskåpet och en packning som
sent om sider knappast
uppfyller en ledighet på ön som jag hoppats på...

Men.. Jag känner mig frisk ock kry!! Jag lever och mina barn och
 älskade mår bra och livet leker...

Herregud... Vad är väl ett kylskåp i oktober :O) !!!!




Nu är vi ju här! Kom fram mitt i natten, sovit
halva dagen och vacklat omkring i ett töcken halva
eftermiddagen... Har inte hunnit fota så jag har lånat ihop lite
bilder.. Vi har hälsat på goa svärfar iaf idag
och trots att man känner sig som en nykläckt zombie
tror jag att vi fick bra kontakt över kaffet
iaf :O). Inte lätt vara svärfar alla gånger "Kram på dig Åke"








LOVE!!!

Puss- hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar