27 oktober 2009

Vardagslyx






Foton tagna på Mobackes Trädgårdscenter


Jag och Fröken P har tillbringat dagen med vardagslyx..
En heldag med inspiration och nya ideer.
Massor att fota och beundra.. Inspiration inför
allhelgona helgen, vinter och jul

 


♥♥
Drömma och planera inför
kommande vår och sommar...
♥♥
Trädgård, blommor och växter är något jag
alltid varit intresserad av.. Att bruka och se det växa
får min själ att må så bra.  Som att fostra och se sina barn
växa upp och lyckas i livet...
Att kunna klara sig själv utan att vara beroende av
affärer och snabbmat, att se och veta var allt växande
kommer ifrån. Att veta vad vi stoppar i oss..











Foton tagna på Mobackes Trädgårdscenter


Jag kan gå i timmar i trädgårdar och plantskolor
och filosofera, planera och fantisera men
också bara att hämta kraft och njuta..
Bort från stress och människor..

Jag känner ett lugn av naturen som jag
inte kan mana fram någon annanstans...

Jag vill dela med mig av bilder som ger harmoni idag







Nu är inte bilderna från naturen förstås
men visst ger de en känsla av trädgård ändå,
trots att jag fotat det mesta i växthusen




Vill ha....!!!!










En kvinna som stod och pyntade vid en vägg,
kom fram och frågade " Vad fotar du för egentligen?"
Jag förklarade att jag bett om lov och att jag
fotar för eget intresse och för att få dela med mig av
bilderna på min blogg...
Hoppas de uppskattar dem bara..










Nog med bilder för idag... Imorgon skall här
packas en del för en tur till ön och hus nr:2 över en
långhelg. Mannen i mitt liv kommer hem imorgon vid lunch och vid
16-tiden bär det av till båten. En nätt tur på 30 mil..
Kanske hinner jag lägga in några fler bilder imorgonbitti..
Kram på er så länge..

Puss- hej ♥♥








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar