13 januari 2012

Längtan efter ljuset



Just nu kryper det i kroppen efter ljus och grönska...
Blir lite förvånad själv för jag brukar vara den som snusförnuftigt 
påpekar för andra att vi minsann bor
i Norrland och att vintern är vad den är och 
räcker så länge den räcker..
Men i år har vi ju inte haft någon vinter att tala om och då kommer
längtan om gröna, härliga vårblommor och ljuset





Tulpaner är en av mina absoluta favoritblommor!! Maken
brukar komma med en bukett eller två med
jämna mellanrum och vad vore väl mysigare just NU?

Hallååå! Ääälskling! :)) Läs min blogg nu då...




Härliga underbara fredag idag dessutom! maken
slutar tidigt idag så jag känner det som om det stundar god mat
och vin ikväll...




Vi hade tänkt gå på bio ikväll, "I nationens intresse" med Mikael Persbrant
 men vette sjutton om jag eg har lust med det? 
Det är ju så förbaskat mysigt med hemma-fredag-kvällar. De
är liksom heliga på något vis..

Vi får vällan se vad det blir. Men ni därute ska ha en fantastisk helg
och njuuuut! Finns inga måsten :))


PUSS OCH HEEEEJ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar