01 januari 2012

Nya året 2012



Då har vi gått in i nya året 2012..
Året 2011 slutade en aning märkligt...

När vi kom ner, utsövda och glada på nyårsaftons
morgon, upptäcker vi att diskmaskinen packat ihop under
natten. Knappt 1 år har den rackarn gått och vips...så går den ej mer.
Det måste vara slut på rök i den :) för när elektronik brukar ryka, då är dom slut!
ALLTSÅ, så länge röken är kvar i maskinen, funkar dem :)))






Skämt och sido... Ingen sketen diskmaskin ska förstöra vår nyårsafton. Så
glada i hågen styr vi kosan mot Systra Ystra med make för att blir riktigt
bortskämda med god mat, dryck och eminent sällskap..
Det är så fantastisk trevlig och vi har så rolig med massa
skratt och glad musik...

DÅ.....
Tappar jag min största värsta mardröms PLOMB som jag
självmant anskaffade vid 11 års ålder, när jag olovlig
cyklade på en för stor cykel (som min kära mor förbjudit mig att
cykla på), fastnade i min kompis och körde i 100 knyck RÄTT in i ett cementrör
i ett dike. Körde in handtagen i min stora trut och RASSEL..så var 2 
tänder jämnade med käken :((((
Tandläkarens lagning av dem tänderna, bidrog nog till 10 års
skräck för sagda yrkesgrupp. Fy attan vad det var hemskt..
Och nu! är skiten borta! Jag bara svimmar när jag tänker på 
telefonsamtalet jag måste göra imorgon :((((

Nåja, nu har jag gnällt färdigt!
Resten av nyårsafton var fortsatt trevlig och det blev en massa
raketuppskjutningar och tokigheter vid 12-slaget.

Vi höll på att göra en riktig tabbe till! Att bränna ner deras uthus
genom att skjuta in en raket genom 
fönstret så det började brinna :)
Hade vi en händelserik nyår??? Känns så... Försök uppnå
det om ni kan??






Vi sov i deras "extra hus" på tomten brevid deras, som de nyligen köpt och rustat upp
och på morgonen kl 10 knackar det på dörren.
Nyvaken och inlindad i täcket öppnar jag för att mötas av två
glada och pigga människor, syster och Kalle, som packat en superfrukost
i korg och burit över till oss. Vilken lyx!!! Maken knäpper på
el-bastun och så njuter vi en enorm nyårsfrukost och en skön morgon-
bastu på det.. Trots nerbrända uthus, tappade plomber och sketna disk-
maskiner har vi det fantastiskt bra maken, jag och Fröken P

God fortsättning och ett gott nytt 2012 på er alla

PUSS OCH HEJ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar