07 december 2011

Advent och juletider närmar sig...



Då närmar sig julen åter igen... 
Denna tid av konsumtion och julklappar i överflöd...
Jag personligen tycker mest om maten,godiset och 
att umgås med nära och kära såklart.




Jag och älskade maken köper inget till varandra 
utan vi bestämmer EN julklapp som vi köper gemensamt. 
Låter lite tråkigt kanske 
men vi unnar oss det bästa i livet mest hela tiden så julen
är en riktig frossa-god-mat-högtid istället för presenter :)




Apropå konsumtion!
Jag har varit sååå duktig idag!! Jag har, 
istället för att slänga bort en hel plastgran
klippt den i bitar och gjort kransar av den!! Fina va??
Denna ska jag ta till Syster Yster och hänga på deras dörr.
Snacka om återbruk :)) 
Guldstjärna i himlen till mig♥♥♥♥♥





Återbruk är vad som gäller mina adventsljusstakar oxå... 
Jättefina skålar från Ikea som inköptes
för sisådär tre år sedan och
har sedan dess åkt fram varje jul med blockljus i. 
Pyntet varierar jag iallafall år från år.  
Blockljusen är en favorit då de håller hela julen jämfört med vanliga
smala ljus...





Första och andra advent har redan tänts




Denna lilla herre fyndades förra julen. 
Visst är han väl för go :))






Nu åter till jul-pyntandet och kransbinderiet..
Vi ses och hörs..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥PUSS OCH HEJ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar