21 december 2011

En dag med blandat innehåll...


Svassar mellan kylskåp, spis, diskbänk, dator och den nya mobiltelefonen
idag.. Känner mig enormt oinspirerad av någon anledning.
Kan det ha att göra med att jag känner mig färdig med alla förberedelser
inför julen och nu bara vill ha lata dagar
bland familj, släkt, vänner och god mat





Som på beställning har vi ju fått snö som täcker marken inför julhelgen.
Hela 6 minusgrader hade vi imorse. Börjar se lovande ut för skotertur
snart :) Är barnsligt förtjust i min snöskoter. Har
sneglat på den i garaget i två månader nu så
till helgen kanske, kanske man kan smyga ut och
testa lite på ängen härutanför...





Trots det stora motståndet att göra mer inför jul,
ligger ännu godiskokandet som en punkt för kvällen.
Alltid lika spännande att se knäckresultatet för året.
Blir det käftknäckar-kola, plomb-utryckar-knäck eller
knäck som är precis så lagom så den håller munnen tyst
och idisslande i 10 minuter efter att man slängt
in ett exemplar. Man vet aldrig... :)) Det
visar sig i kväll...








Mina fina Amaryllisar håller preciiiis på att slå ut sina första knoppar 
lagom till julen. Jag bara älskar dem!
Man kan inte misslyckas med en amaryllis! 
Bara glömma att vattna dem så ger de
glädje under lång tid..







Jag fyndade ett "ljus-hus" för en 50-lapp förra våren och 
gick på den med svart sprayfärg som jag hittade i garaget.
Jag tycker den blev så fin. Tidigare var den en mörk murrig
röd färg som på sin höjd bara passar till jul.
Nu står denna stuga framme året runt och pryder sin plats.






Fast klart finast är den att elda ljus i nu när det är mörkt om kvällarna.
Det lyser så fint igenom fönstren.





Nu tror jag att jag ska "strypa" två kaniner som bara bråkar!!!
Vi fick hem en tjej till Moppis för 1 månad sedan
men de verkar bara hata varandra. Nu ska jag tala
lite diplomati med de båda hoppetossorna. Grrrrrrr...
Tjingeling på er alla i julstöket

PUSS OCH HEJ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar